Virtuele verwondering

 

Onze virtuele ervaringen worden ontworpen in samenwerking met grafische kunstenaars. Zij delen onze passie diegenen te helpen die het het hardst nodig hebben. Wij beloven een hoge mate van immersie en intuïtieve interactie. En we nodigen deskundigen op het gebied van geriatrie, fysiotherapie en psychologie uit mee te denken bij het ontwerpen van de best mogelijke ervaringen. Hoe beter de ervaringen, hoe beter de oefeningen, fysiek en mentaal. Met positieve gevolgen voor lichaam en geest.

Wetenschappers wisten het 10 jaar geleden al: betere mediavormen en betere inhoud beïnvloeden je stemming ingrijpend1. Inmiddels weten we dat dit ook voor VR geldt. Goede VR inspireert en activeert, ongeacht leeftijd.

Geniet van een vlucht in een luchtballon

Bewonder prachtige winterlandschappen

Laat je inspireren door bijzondere werelden

Bewonder kunst en cultuur

Het gevoel écht ergens anders te zijn

 

‘Maar doet televisie dat niet ook al?’, vraag je je misschien af. Enigszins. Televisie laat je beelden onthouden. Met de krachtige onderdompeling van Virtual Reality (VR) onthoud je ervaringen, alsof ze echt gebeurd zijn. Maar er is één heel groot verschil: in VR bouwen we werelden waarin je zelf kunt fietsen en wandelen.

Volgens wetenschappers geeft betere VR een groter gevoel van aanwezigheid2. En nog indrukwekkender: de onderdompeling van VR leidt mede tot lichamelijke en geestelijke activatie. Én zorgt voor een welkome afleiding van de pijn3. Precies wat we nodig hebben voor algemeen welbevinden en behoud van vitaliteit!

Voor de best mogelijke ervaring hanteren we in onze VR-werelden de volgende ontwerpprincipes:

Intelligent

We gebruiken kunstmatige intelligentie en machine learning om onze ervaringen verder te verbeteren. En we kunnen de VR-wereld aanpassen aan het niveau van de gebruiker zonder dat deze daar iets van merkt. Zo fiets je bijvoorbeeld in sommige VR werelden achter een kleine vos aan, welke je als een slimme gids de weg wijst. Een intelligente virtuele coach, dus!

Dynamisch

Onze werelden zijn dynamisch, net als het echte leven. Je ziet vogels vliegen, wolken voorbij drijven en sneeuwvlokken om je heen vallen terwijl je onderweg bent. Elke keer is anders, hoe vaak je ook reist. Hierin zit ook het grote verschil met VR op basis van 360 graden fotografie of video. Daarin volg je altijd dezelfde weg, en deze zal altijd het zelfde uitzien.

Interactief

Met motion controllers volgen we de beweging van je handen en armen. En je kunt elke floorbike aansluiten op onze virtuele werkelijkheid met behulp van een kleine sensor. Zo plaatsen we je fysiek in een nieuwe wereld. Jij bepaalt waar je heen gaat of wat je doet. Dat gevoel van vrijheid is cruciaal, vooral voor mensen die beperkt mobiel zijn. Interactiviteit betekent ook dat je fysiek dingen kunt doen. Bijvoorbeeld fruit plukken van een boom! Met kleine armbewegingen, bijvoorbeeld. Of handgebaren maken om een bepaald (bos)pad te kiezen!

Stereoscopisch

We hebben niet voor niets twee ogen: zo zien we diepte. Daarom zijn veel van onze ervaringen stereoscopisch. Je ziet en voelt dan duidelijk hoever je van objecten verwijderd bent. Dit kan niet met virtual reality of basis van 360 ̊ video.

Reminiscentie: herbeleven van speciale momenten

Reminiscentie: bezoek opnieuw die plek van vroeger

Best of both worlds

Bij voorkeur bouwen wij onze VR-ervaringen in hoge resolutie computergraphics. Zo kunnen we zorgen dat onze werelden intelligent, dynamisch, interactief en stereoscopisch zijn. En dat helpt om mensen met VR te activeren, zowel fysiek als mentaal. Echter 360 ̊ video en fotografie heeft ook zo zijn voordelen: je kan mensen terugbrengen naar echte plekken die ze herkennen. En dat activeert het geheugen!

Daarom biedt ons platform beide en combineert computergraphics met 360 ̊ beeldmateriaal in één platform. 

Zorgen is vooral geven. Daarom vloeit 50% van onze inkomsten direct terug naar onze community in de vorm van nieuwe ontwerpen voor nieuwe werelden.

1/2 Immersion and emotion: their impact on the sense of presence. Banos RM, Botella C, Alcaniz M, Liano V, Guerrero B, Rey B. Cyberpsychol Behav. 2004 Dec;7(6):734-41

3 The Effectiveness of Virtual Reality Distraction for Reducing Pain: A Meta-Analysis by Melissa P. Kenney and Leonard S. Milling University of Hartford. Psychology of Consciousness: Theory, Research, and Practice 2016 American Psychological Association 2016, Vol. 3, No. 3, 199–210

4 Interactivity Influences the Magnitude of Virtual Reality Analgesia. Wender et al. 2009. Journal of Cyber Therapy and Rehabilitation react-text: 52 2(1):27-33